Χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου πωλητή

Συντάκτης: Παναγιώτης Ντόβας

Ένας από τους πιο πολυσυζητημένους εργασιακούς χώρους είναι αυτός των πωλήσεων. Πολλοί άνθρωποι, τόσο εντός όσο και εκτός του χώρου, προσπαθούν να συνθέσουν τη φόρμουλα με τα χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου πωλητή.

Κάθε άνθρωπος, καθημερινά, κάνει τη δική του προσωπική πώληση. Τη στιγμή που παρουσιάζεις τον εαυτό σου σε μια συνέντευξη, τη στιγμή που φλερτάρεις με μια άγνωστη στο δρόμο, πουλάς το πιο σημαντικό προϊόν της ζωής σου, εσένα. Ξεφεύγοντας από την προφανή επαγγελματική έννοια των πωλήσεων, οι πωλήσεις αποτελούν κομμάτι της ζωής μας. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς χτίζεται ένας επιτυχημένος πωλητής;


Τι μπορείς να κάνεις, όμως, για να έχεις καλύτερα αποτελέσματα; 

#1. Χαμόγελο 

Οι πρώτες στιγμές, τα πρώτα δευτερόλεπτα παίζουν παρά πολύ σημαντικό ρόλο για την έκβαση της πώλησης. Είναι οι στιγμές που ο άνθρωπος που συνομιλείς, αρχίζει να σχηματίζει τις πρώτες εντυπώσεις για εσένα. Το να καταφέρεις να έχεις θετικές πρώτες εντυπώσεις, θα σε οδηγήσει σε μια καλύτερη συνολική εικόνα. 

Οι άνθρωποι τείνουν να συνεργάζονται και να συναλλάσσονται με ανθρώπους τους οποίους συμπαθούν. Μια από τις ενέργειες που μπορείς να κάνεις για να κερδίσεις την συμπάθεια των άλλων ανθρώπων, είναι να τους χαμογελάσεις. Στα πρώτα στάδια μιας κουβέντας, είναι παρά πολύ σημαντικό να χαμογελάς, καθώς εκλαμβάνεσαι ως ένας άνθρωπος φιλικός και όχι εχθρικός. Το πιο σημαντικό, όμως, που πρέπει να προσέξεις είναι το ίδιο το χαμόγελό σου. Ένα ψεύτικό ή ένα υπερβολικά μεγάλο χαμόγελο μπορεί να σου φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προσδοκάς. 

#2. Οπτική επαφή 

Εξίσου σημαντική με το χαμόγελο είναι και η οπτική επαφή με τον συνομιλητή σου. Ο πιο σημαντικός λόγος που χρειάζεται η διατήρηση της οπτικής επαφής με το συνομιλητή σου είναι το ότι αποτελεί τρόπο και βοήθεια για το χτίσιμο εμπιστοσύνης μεταξύ σας. 

Η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του πωλητή είναι παρά πολύ σημαντική. Αυτό συμβαίνει, καθώς για έναν άνθρωπο που πιστεύουμε πως είναι έμπιστος, ελαχιστοποιούμε  τις αρνητικές σκέψεις που κάνουμε για τον άνθρωπο αυτό. Σε μια διαδικασία πώλησης, η παρουσία έστω και λίγων αρνητικών σκέψεων μπορεί να καθορίσει το αποτέλεσμά τους. Έχουμε την επιθυμία να νιώθουμε πως η επένδυσή μας άξιζε και δεν πέσαμε θύμα κάποιας απάτης.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γλώσσα του σώματος: Αποτελεί παράγοντα ορθής επικοινωνίας;


#3. Ενεργητική Ακρόαση 

Η ενεργητική ακρόαση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι σε μια διαδικασία πώλησης. Η ικανότητά σου να ακούς τους άλλους ανθρώπους, ενεργητικά, μπορεί να αυξήσει, κατακόρυφα, το ποσοστό επιτυχίας σου. Βασικό εργαλείο στην ενεργητική ακρόαση είναι οι ερωτήσεις. Με το να κάνεις ερωτήσεις, πάνω σε όσα ακούς, έχεις τη δυνατότητα να αποσαφηνίσεις τις ανάγκες του άλλου ανθρώπου.

Με το να γνωρίζεις, όμως, τις ανάγκες των άλλων ανθρώπων, είσαι σε θέση να διαλέξεις το κατάλληλο προϊόν για αυτούς. Μπορείς, πάνω στη διαδικασία, να αναφερθείς στο ότι το προϊόν το οποίο πουλάς, είναι η λύση στη δικιά τους ανάγκη. Μια ανάγκη μπορεί να είναι τόσο υλική όσο και άυλη. Οι συναισθηματικές ανάγκες είναι αυτές που πρέπει να στοχεύσεις. Οι άνθρωποι αγοράζουν με βάση τα συναισθήματα και όχι τη λογική. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πώς να καλλιεργήσετε ενεργητικές δεξιότητες ακρόασης


Για να καταφέρεις να εντάξεις αυτές τις συμπεριφορές στη ζωή σου, χρειάζεται εξάσκηση. Η μικρή, σταδιακή εξάσκηση είναι αυτή που θα φέρει αδιαμφησβήτητα αποτελέσματα, σε βάθος χρόνου.

Συντάκτης: Παναγιώτης Ντόβας,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.